تاریخچه تویوتا

تویوتا یک شرکت خودروسازی در ژاپن است که رتبه سوم فروش را در دنیا به خود اختصاص داده است. موسس این شرکت کیشیرو تویودا است، او در ابتدا یک کارخانه نساجی داشت و در صنایع نساجی فعالیت می کرد. کیشیرو تویودا در سال 1937 در کارخانه شرکت نساجی پدرش کار تولید خودرو را آغاز نمود و کارخانه خانوادگی ریسندگی آنها به کارخانه خودروسازی تویوتا مبدل گشت. اولین خودرویی که توسط  کیشیرو تویودا تولید شد، تویوتا ای‌ای نام داشت. کارخانه تویوتا در خلال جنگ جهانی دوم به تولید کامیون برای ارتش ژاپن پرداخت و به طور کامل در خدمت خودروهای ارتش قرار داشت.  اولین خودرویی که تویوتا بعد از پایان جنگ تولید کرد تویوتا SA بود. تویوتا SA در سال ۱۹۴۷ تولید شد. بعد از مرگ کیشیرو تویودا ایجی تویوتا و شوئی شیرو تویوتا به اداره شرکت پرداختند و موفقیت های بزرگی را کسب کردند.

شرکت تویوتا در سال ۱۹۶۳ پا به عرصه جهانی گذاشت و در خلال سالهای ۱۹۶۳ تا 1965 صادر کننده اصلی خودرو در استرالیا شرکت تویوتا بود. در دهه 60 این شرکت وارد بازارهای  هلند،  نوروژ، دانمارک و سوئد شده بود. سپس در دهه های 80 و 90 این شرکت با جنرال موتورز شروع به همکاری کرد. در دهه 80 بود که تویوتا برند لکسوس را تاسیس نمود. در دهه نود تویوتا موفق شد خودرهای ویوتا توندرا ، تویوتا MR2، تویوتا کمری سولارا، تویوتا سلیکا و تویوتا سوپرا را تولید نماید. سپس تویوتا شرکت هایی را در امریکا و اروپا تاسیس نمود و کار خود را گسترش داد. در حدود سال های 2009 خودروهای این شرکت دچار مشکلاتی شد و این شرکت ضررهای زیادی را متحمل شد. اما در سال 2014 این شرکت از رقبا پیشی گرفت.

همزمان با ورود خودروهای تویوتا به بازار ایران لازم بود مراکزی نیز جهت  انجام سرویس به دارندگان این خودروها ایجاد شود . اکنون شما می توانید با مراجعه به تعمیرگاه تخصصی لکسوس نیازهای خودروی خود را برآورده سازید و از راهنمایی متخصصین برجسته بهره ببرید. همچنین می توانید از سرویس جاده ای تعمیرگاه لکسوس بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Top